A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miejski w Słubicach




 Drukuj

Wyślij pismo ogólne

To pismo, które służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez Internet i które nie mają oddzielnych formularzy.

Możesz nam zadać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, żądanie, podanie lub wniosek. Za pomoca pisma ogólnego możesz uzupełnić wcześniej złożony wniosek lub przekazać dokument, zaproszenie na wydarzenie lub petycję do urzędu. Samodzielnie uzupełnij formularz na komputerze i wyślij do wybranego podmiotu publicznego. Po chwili dostaniesz elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma. To potwierdzenie jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, który wysyłasz pocztą tradycyjną.

Pismo ogólne piszesz, jeśli:

  • chcesz się z nami skontaktować,
  • przepisy umożliwiają wysłanie wniosku przez Internet,
  • nie ma specjalnego formularza do załatwienia Twojej konkretnej sprawy.

Kogo dotyczy

Każdy, kto chce wysłać pismo ogólne i ma konto na platformie ePUAP.

Potrzebny ci do tego profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Czas realizacji

Czas oczekiwania na odpowiedź zależy od rodzaju twojej sprawy lub od stopnia jej skomplikowania. 

Odpowiedź uzyskasz:

  • elektronicznie:
    • na „Moją skrzynkę” w Mój Gov. Aby sprawdzić skrzynkę:
      • przejdź na stronę gov.pl, kliknij przycisk Mój Gov w prawym górnym rogu strony,
      • przeczytaj Klauzulę przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną i kliknij Przejdź dalej,
      • zaloguj się, a nastęnie wpisz kod, który dostaniesz w wiadomości SMS,
      • rozwiń menu boczne po lewej stronie i wybierz zakładkę Moja skrzynka
    • na „Moją skrzynkę” w ePUAP. Aby sprawdzić skrzynkę:
      • wejdź na ePUAP i zaloguj się,
      • kliknij Moja skrzynka na górze po prawej stronie.
  • pocztą tradycyjną –  jeśli zaznaczysz odpowiednie pole w formularzu pisma ogólnego. 

Wymagane dokumenty

  • dane do logowania poprzez login.gov.pl (może to być login z hasłem do profilu zaufanego lub e-dowód)
  • załączniki w wersji elektronicznej – jeśli będą potrzebne.

Opłaty

Usługa jest bezpłatna.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 180).

Dodatkowe informacje

  • Jeśli chcesz przesłać dokument podpisany przez więcej niż jedną osobę:
  • Możesz dodać więcej niż jeden załacznik, ale maksymalny rozmiar wszystkich załączników to 150 MB. 
  • Wysłane pisma ogólne możesz sprawdzić w „Mojej skrzynce” w Mój Gov lub ePUAP.
© 2024 Urząd Miejski w Słubicach
aplikacja: 1.10.003.008, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce